وزیر جهاد کشاورزی گفت: مرحله دوم پرداخت تسهیلات با ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز شده و صدور دامدار کارت را نیز در دستور کار داریم.

سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر یکروزه به استان اصفهان در فرمانداری خوانسار، گفت: خوانسار شهرستان استثنایی در استان اصفهان است و بزرگترین ظرفیت این شهرستان علاوه بر منابع طبیعی، نیروی انسانی توانمند آن است.

وی افزود: چشمه‌زارهای این شهرستان با وجود شرایط تغییر اقلیم در استان اصفهان حائز اهمیت است و شرایط بهتری را ایجاد کرده و البته این مهم وظیفه ما را سنگین می‌کند تا بتوانیم از منابع آبی به بهترین شکل استفاده کنیم.

به گفته مقام عالی وزارت، این مهم منابع بکری است که برای آینده غذای استان اصفهان فوق‌العاده دارای اهمیت است و وظیفه داریم از این مناطق حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

ساداتی‌نژاد درباره تولید عسل در شهرستان خوانسار، گفت: این شهرستان قطب بزرگی در تولید عسل در کشور به شمار می‌رود و ۲۰ درصد عسل کشور در این شهرستان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: عسل یک غذا به شمار می‌رود و ظرفیت صادراتی خوب برای این محصول وجود دارد.

به گفته وی، اخیرا با توجه به ارتباطات بخش بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی، پروتکل صادرات عسل به چین را امضا کرده‌ایم که سبب اتفاقات خوبی در حوزه اشتغال، صادرات و ارزآوری خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با توجه به اهمیت زنبور عسل، تصریح کرد: انتظار می‌رود زمینه پرداخت تسهیلات به زنبورداران این شهرستان فراهم شود‌.

وی افزود: پیگیری بیمه زنبورداران نیز انجام شده و امیدواریم به زودی در این زمینه اتفاقات خوبی رقم بخورد.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: لازم است پژوهشکده زنبور عسل در شهرستان خوانسار راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و ایستادگی دامداران و مرغداران در این طرح، افزود: در تلاش برای حمایت دامداران و مرغداران هستیم؛ در مرحله اول ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شد.

وی ادامه داد: مرحله دوم پرداخت تسهیلات با ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز شده و صدور دامدار کارت را نیز در دستور کار داریم.

ساداتی‌نژاد گفت: درصدد هستیم تا تنظیم‌گری در حوزه دام و طیور بر عهده دامداران و اتحادیه‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای جهش دیمزارها، گفت: تسهیلات مکانیزاسیون نیز به دیم‌کاران در این طرح پرداخت می‌شود.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: از هفته گذشته پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان تسیهلات مکانیزاسیون آغاز شده است.

وی با اشاره به ردیف نوسازی باغات، تصریح کرد: برای سرشاخه کاری گردو در این استان ردیفی اختصاص می‌دهیم تا این مهم نیز محقق شود‌.

وزیرجهاد کشاورزی در پایان با تاکید بر اهمیت تغییر کاربری اراضی، افزود: این مهم دارای اهمیت است و باید باغات را حفظ کنیم.

گفتنی است؛ وزیر جهاد کشاورزی از مرکز پرورش بوقلمون نیز در این شهرستان بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید