وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با رئیس و معاونان و مدیران سازمان امور اراضی کشور بر لزوم اتمام رفع تداخلات تا پایان سال ۱۴۰۲ تأکید کرد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد در دیدار نوروزی با رئیس، معاونان و مدیران سازمان امور اراضی کشور اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها باید به نحوی انجام شود تا رفع تداخلات اراضی کشاورزی تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

وی ضمن ابراز رضایت از فرآیند رفع تداخلات در کشور بیان کرد: آمار صعودی در این حوزه نشانگر عزم سازمان امور اراضی کشور و مدیریت‌های استانی برای اتمام رفع تداخلات است.

رفع تداخل ۳۸ درصد از اراضی کشاورزی کشور

رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز در این دیدار گفت: رفع تداخلات و کاداستر از اولویت‌های کاری سازمان است و تمام تلاش همکاران آن است که این طرح تا پایان سال به اتمام برسد و در این زمینه استان‌هایی که عملکرد مطلوبی در سال گذشته نداشتند باید با جدیت بیشتری در سال جاری فعالیت کنند.

رضا افلاطونی با ارائه گزارشی از اقدامات سال گذشته و برنامه‌های سال جاری سازمان گفت: خوشبختانه در سال گذشته اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‌ها به استان‌ها تامین و تحول خوبی ایجاد شد و در این خصوص ارزیابی مستمری نیز از عملکرد استان‌ها را در برنامه داریم.

وی ادامه داد: در همین راستا تاکنون حدود ۳۸ درصد از اراضی کشاورزی کشور رفع تداخل شده و برای ۳۱ درصد اراضی نیز سند صادر شده است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: به دنبال چابک سازی بیشتر سازمان در سال جاری و برون‌سپاری کارها به بخش خصوصی هستیم و در این خصوص همکاری‌هایی را با کشت و صنعت توسعه پارس و سازمان نظام مهندسی کشاورزی در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳ هزار هکتار از اراضی طرح تجمیع و یکپارچگی اجرا شده است گفت: مقرر شده است تا در هر شهرستان یک منطقه به صورت پایلوت برای یکپارچه‌سازی در نظر گرفته شود و با انجام این کار به سمت توسعه یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی گام برداریم.

افلاطونی بر لزوم هوشمندسازی فعالیت‌های سازمان امور اراضی کشور در سال جدید تأکید کرد و گفت: در سال جدید همه فعالیت‌های سازمان اعم از پایش تغییر کاربری غیرمجاز، صدور مجوزها و پاسخ به استعلام‌ها به‌صورت برخط و سامانه‌ای انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید