وزیر جهاد کشاورزی گفت: فراوانی کالا اولین خط قرمز وزارت جهادکشاورزی است تا مردم در سفره خود احساس کمبود نکنند، دومین خط قرمز ما نیز قیمت کالا متناسب با شرایط است.
سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سومین روز فروردین با حضور در شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان وزارتخانه در سال ۱۴۰۱ گفت: سال گذشته سالی سخت بود اما با وجود همه مشکلات، وزارت جهاد کشاورزی ابتکار عمل را در دست گرفته و کارنامه قابل قبولی ارایه داد.
وی افزود: سال گذشته برای افزایش بهره‌وری اقداماتی انجام شد و در بخش‌های تولیدی، شاخص‌ها صعودی بود و‌ این نویدبخش روزهای خوب در بخش کشاورزی است.
وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: ابلاغ الگوی کشت به عنوان برنامه مهم و اثر‌گذار در نظام کشاورزی کشور و تداوم آن در سال‌های پیش‌رو، نتایج چشمگیری در توسعه، بهره‌وری و پیشرفت کشاورزی برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار ایفا خواهد کرد.
وی تصریح کرد: صدور اسناد اراضی کشاورزی با قدرت و دقت پیگیری و در زمان مقرر (پایان دولت سیزدهم) به اتمام خواهد رسید، این موضوع جزو امتیاز ارزیابی مدیران در پیشبرد اهداف کلان دولت در وزارت جهادکشاورزی محسوب می‌شود.
ساداتی‌نژاد بر سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید فضا برای حضور سرمایه‌گذاران به طور مناسب فراهم و راه برای سرمایه‌گذاری آنان هموار شود تا بتوان با احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی و ایجاد زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی در جهت ارزان‌سازی غذا اقدام کرد.
وی همچنین گفت: در بازارگاه به دنبال تفویض اختیارات به استان‌ها هستیم تا هر منطقه به صورت قرارگاه برای تسریع در اجرای برنامه‌ها اقدام کند.
وزیر جهادکشاورزی روحیه جهادی را ملازم مدیریت کشاورزی خواند و تاکید کرد: حوزه غذا بسیار بااهمیت است و اقدامات در این بخش آنی انجام می‌شود و با روحیه جهادی مدیران و دست‌اندرکاران می‌توان بر مشکلات فائق شد.
وی طرح کاشت یک میلیارد درخت را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: گزارش آمار و ارقام دقیق و صحیح نمایانگر اجرای واقعی این طرح است و متولیان امر در ارایه آمار صحیح منطبق با اقدام انجام شده دقت لازم را بکار گیرند.
مقام عالی وزارت با بیان این که سازمان تعاون روستایی نیاز به پوست‌اندازی دارد، افزود: بازاررسانی و بازارگردانی باید توسط تعاون روستایی انجام و مسوولیت‌ها اجرایی شود، تعاون روستایی در بازاررسانی به صورت فعالانه ورود داشته باشد تا همه مردم از شرایط مطلوب بازار بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: دنیا با ابزار فروشگاه‌های زنجیره‌ای بازارها را کنترل می‌کند؛ ما هم در تعامل با این فروشگاه‌ها می توانیم در کنار قیمت و فراوانی محصول، کنترل و سیاستگذاری بازار را تسهیل کنیم.
ساداتی‌نژاد بر افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: بهره‌وری در بخش کشاورزی عامل مهم در فراوانی و ارزان‌سازی غذاست و بنابر سیاست اعلامی، اولین خط قرمز ما فراوانی کالا است، یعنی کمبودی در سفره مردم نباشد و دومین خط قرمز قیمت است، باید قفسه‌ها پر از کالا باشد و امنیت غذایی به طور کامل برقرار و قیمت‌ها متناسب با شرایط باشد.
وزیر جهادکشاورزی با بیان این که اصفهان استانی پیشتاز و در بخش‌های مختلف لنگر و تکیه‌گاهی برای کشور است، تصریح کرد: این آمادگی را داریم که اصفهان به صورت پایلوت در بخش بازارگاه به صورت استانی فعالیت خود را ادامه دهد و به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل شود.
وی با بیان این که اصفهان دارای ظرفیت‌های بسیار عظیمی در بخش کشاورزی است و نیاز است از این پتانسیل‌ها به بهترین شکل بهره گرفته شود، افزود: خوشبختانه در ابعاد دانش و فناوری، اصفهان دارای مراکز علمی و تحقیقاتی بسیار توانمندی است و مدیران باید از این پتانسیل‌ها به بهترین شکل بهره گرفته و با قدرت و جدیت با توجه به شرایط زمانی و مکانی تصمیمات لازم را اتخاذ و اجرایی کنند.
گفتنی است؛ در این نشست مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، رئیس سازمان حراست وزارت جهادکشاورزی، رئیس سازمان و مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، معاونین و مدیران ستادی و شهرستانی حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید