وزیر جهاد کشاورزی گفت: اعتبارات ۱۴۰۲ در قانون بودجه، رشد و توسعه گلخانه های کشور در مقیاس های صنعتی در شهرک های کشاورزی را مدنظر قرار خواهد داد.
سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان زنجان به منظور بازدید از پروژه های کشاورزی در حاشیه بازدید از مجتمع گلخانه ای “پارلا تجارت امین” در جمع خبرنگاران، گفت:  در حال حاضر حدود ۲۵ هزار هکتار در کشور گلخانه وجود دارد که باید ۷۵ هزار هکتار دیگر به سطح گلخانه های کشور افزوده شود.
وی درباره اهمیت توسعه گلخانه ها در کشور گفت: این مهم به دلیل انتقال سبزی و صیفی به محیط گلخانه ای و تولید با آب کمتر به دلیل آب بر بودن تولید این محصولات است.
به گفته وزیر جهاد کشاورزی، در صورت انتقال این محصولات به داخل گلخانه ها، تولید این محصولات بهره‌ور شده و صادرات آن نیز اقتصادی می‌شود.
وی ضمن دعوت از سرمایه گذاران بخش کشاورزی و فعالان سایر بخش های غیر کشاورزی برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و گلخانه ها،  تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این بخش به دلیل اقتصادی بودن سبب پایداری امنیت غذایی کشور نیز می شود.
ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه این فعالیت از سال ۱۴۰۲ شدت بیشتری می گیرد، یادآور شد: ان شالله اعتبارات ۱۴۰۲ در قانون بودجه رشد و توسعه گلخانه های کشور در مقیاس های صنعتی در شهرک های کشاورزی را مدنظر قرار خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید