وزیر جهاد کشاورزی بر ارتقای بهره‌وری و کیفیت در تولید خوراک دام، طیور و آبزیان کشور و واگذاری تنظیم بازار به اتحادیه‌ها تاکید کرد.

 سید جواد ساداتی‌نژاد امروز سه‌شنبه در مراسم آغاز بکار هفتمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی خوراک دام، طیور و آبزیان افزود: صنایع خوراک دام یکی از جاهایی است که برای تولید محصول سالم و ارزان به شدت نیاز به افزایش بهره‌وری دارد.

وی اظهار داشت: برای افزایش بهره‌وری صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان قرار شده مجموعه وزارت جهاد کشاورزی با کمک اتحادیه خوراک دام در رتبه‌بندی این صنایع کمک کند که منجر به رشد و نظارت بیشتر در استان‌ها خواهد شد .

ساداتی‌نژاد در همین حال بر ایجاد رقابت در این حوزه تاکید کرد و گفت: برای این کار باید یک نشان تعریف شود.

وی در همین حال افزود: مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طیور از کیفیت خوراک آماده طیور باید رضایت داشته باشند.  

ساداتی‌نژاد ارتقای فناوری و استفاده از دانش روز در کارخانجات خوراک آماده دام، طیور و آبزیان را ضروری خواند و تصریح کرد: ارتقای فناوری در این کارخانجات منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات این صنایع می‌شود.

وی ادامه داد: اگر ۱۰ تا ۱۵ درصد به سمت خوراک آماده دام برویم، آنگاه ۱۰ تا ۱۵ درصد واردات در این حوزه کاهش می‌یابد.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد واگذاری اختیارات و مسوولیت‌ها به اتحادیه‌ها در تنظیم بازار اذعان داشت: ما به شدت قائل به واگذاری تصدی‌گری و امورات به اتحادیه‌ها هستیم و در این زمینه باید اعتماد متقابل میان دولت و بخش خصوصی وجود داشته باشد و هرچقدر این اعتماد محکم‌تر باشد، تضمین بیشتری در پایداری بازار بوجود می‌آید.

وی گفت: ما واگذاری تنظیم بازار به اتحادیه‌ها را در مورد مرغ آغاز کرده‌ایم و ۳۱ اتحادیه مرغ گوشتی در ۳۱ استان برای واگذاری داریم و به آنها برای خرید مرغ مازاد تسهیلات می‌دهیم.

ساداتی‌نژاد با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار مانند صندوق تثبیت برای آنها عمل می‌کند، ابراز امیدواری کرد؛ در آینده، اتحادیه‌ها خودشان صندوق تثبیت راه‌اندازی کنند.

وی در عین حال از اتحادیه‌ها خواست در تنظیم بازار و صادرات و واردات، اگر اتفاقی در حوزه ارزی افتاد، بازار داخلی را برای سود بیشتر فراموش نکنند، زیرا در این صورت دولت مداخله خواهد کرد.

ساداتی‌نژاد تاکید کرد: نقش ما نظارت است تا بازار داخلی ثابت و آرام بماند.

وی بار دیگر از نقش و فعالیت بخش دام و طیور کشور در تامین امنیت غذایی در شرایط سخت پس از آزادسازی قدردانی کرد و اظهار داشت: واحدهای دام و طیور کشور در این شرایط مردانه پای سفره مردم ایستادند.

بنابراین گزارش، در این همایش، لوح تقدیر هفتمین دوره فید اکسپو به وزیر جهاد کشاورزی اعطا شد. همچنین در این همایش خبرنگاران برگزیده حوزه دام و طیور از سوی برگزارکنندگان این نمایشگاه با اهدای لوح مورد تقدیر قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید