وزیر جهاد کشاورزی بر نقش پررنگ رسانه در دنیای امروز تاکید کرد و گفت: بزرگترین حامی تنظیم بازار، رسانه است.

سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی عصر امروز (۲۱ دی ماه) در نشست صمیمی با مدیران روابط عمومی سراسر کشور، نقش روابط عمومی را بی‌نظیر، فوق‌العاده مهم، ضروری و اجتناب‌ناپذیر برای همه دستگاه‌ها خواند و افزود: هرچه که به پیش می‌رویم این نقش پررنگ‌تر می‌شود و کار بدون رسانه امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به حکمرانی رسانه و فضای مجازی بر دنیای امروز و دخیل بودن رسانه‌ در تنظیم بازار، افزود: رسانه‌ها قدرت آن را دارند که یک قیمت و میزان مصرف یک کالا را افزایش و یا کاهش دهند، همچنین رسانه‌ها عمدتا تنظیم‌گری در بازار را بر عهده دارند، بنابراین می‌توانند در تنظیم بازار نقش موثری را ایفا کنند.

ساداتی‌نژاد با بیان این که همچنان در وزارت جهاد کشاورزی به قدرت ابزاری رسانه در تنظیم‌گری بازار نرسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به واگذاری بازار به وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه چارت سازمانی و نیروی انسانی در وزارتخانه وجود ندارد، اما به جای بکارگیری بازرس می‌توانیم با قدرت رسانه بازار را تنظیم کنیم.

به گفته وی، بزرگترین حامی تنظیم بازار، رسانه است و باید مدل و روش‌های جدیدی برای تنظیم بازار توسط رسانه تدوین و در اختیار بخش‌ها قرار دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که روابط عمومی در وزارت جهاد کشاورزی باید بومی، روستایی و عشایری شود، افزود: مدیران دارای فهم رسانه‌ای مدیران موفق‌تری هستند.

به گفته وی، هرچه در حوزه روابط عمومی هزینه شود، سرمایه‌ای برای سازمان است، زیرا به کاهش هزینه‌های سازمان کمک می‌کند و همچنین افزایش اعتماد مردم را در پی دارد.

مقام عالی وزارت تصریح کرد: باید حمایت‌های اداری، مالی و اختصاص اعتبار برای روابط عمومی انجام شود.

ساداتی‌نژاد ضمن اعلام رضایت از وظیفه‌مندی روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور، گفت: تا رسیدن به قله برای “دولت مردمی” فاصله داریم و برای اینکه دولت بتواند به راحتی با مردم صحبت کند، یکی از راه‌های دستیابی به این مهم، رسانه و روابط عمومی است تا خواسته‌های سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها را به مردم منتقل کند و بالعکس آن را نیز رقم بزند.

وی با ایجاد شورای عالی رسانه در استان‌ها به ریاست مدیران روابط عمومی در استان‌ها نیز موافقت کرد و یادآور شد: شورای عالی رسانه در استان‌ها با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های جهاد کشاورزی استان‌ها تشکیل شود و فرماندهی استانی توسط رئیس سازمان جهادکشاورزی استان حفظ می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت الگوی کشت و عملیاتی شدن آن پس از ۵۰ سال، یادآور شد: رسانه‌ها باید پشت الگوی کشت حرکت کنند و همچنین رسانه‌ها در کشاورزی قراردادی نیز با الگوسازی حرکت کرده و آن را ترویج کنند.

وی بر لزوم توجه رسانه‌ها بر بحث الگوی کشت تاکید کرد و گفت: باید رسانه‌های استانی الگوی کشت در استان‌ها را پیگیری کنند.

ساداتی‌نژاد از روابط عمومی‌های سازمان جهاد کشاورزی سراسر کشور خواست تا برای اجرای فعالیت‌ها به اتحادیه‌های و تشکل‌های استانی کمک کنند.

مقام عالی وزارت با تاکید بر کوچ از سیاست خرید تضمینی به سیاست قیمت تضمینی، افزود: در قانون افزایش بهره‌وری وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده تا این مهم را به اتحادیه‌ها واگذار کند.

وی درباره سیاست قیمت تضمینی گفت: در این سیاست اتحادیه‌ها خرید را انجام می‌دهند و پس از آن در زمان فروش در صورت داشتن ضرر، دولت مابه التفاوت آن را پرداخت می‌کند، زیرا تامین مالی در قیمت تضمینی بهتر انجام می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، یادآور شد: جهاد تبیین مساله بسیار مهمی است و روابط عمومی جزو مهمترین سنگرها به شمار می‌رود.

گفتنی است؛ در این مراسم‏ علیرضا رضازاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی نیز با تاکید بر قدرتمند شدن ساختار روابط عمومی‌های کشور، گفت: با نگاه وزیر جهاد کشاورزی شاهد ارتقای روابط عمومی‌های جهاد کشاورزی در سراسر کشور خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید