وزیر جهاد کشاورزی بر افزایش مبادلات تجاری کشاورزی با کشورهای آسیای مرکزی تاکید کرد.

صبح امروز جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی به ریاست سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و با حضور شهریار افندی‌زاده معاون وزیر و رئیس کمیته ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان گمرک، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، سازمان توسعه و تجارت و اتحادیه‌های بخش خصوصی در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این جلسه توسعه مسیرهای ترانزیت کالا با هدف افزایش تجارت محصولات کشاورزی به کشورهای آسیای مرکزی از جمله ترکمنستان و قرقیزستان مورد بررسی قرار گرفت.

سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اهمیت افزایش مبادلات تجاری کشاورزی با کشورهای آسیای مرکزی گفت: با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر کشاورزی ایران، امکان صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای آسیای مرکزی از جمله قرقیزستان وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه افزود: با توجه به اقدامات مناسبی که در زمینه تولید محصولات سالم، استاندارد و باکیفیت کشاورزی طی یک سال گذشته صورت گرفته است در آینده نزدیک شاهد افزایش صادرات محصولات کشاورزی خواهیم بود.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: ایران به پایانه صادرات محصولات کشاورزی منطقه تبدیل خواهد شد، چراکه در زمینه تولید محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات، خوراک دام و آبزیان دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی هستیم.

مقام عالی وزارت در پایان تصریح کرد: باید استانداردهای لازم را برای کیفیت محصولات صادراتی کشاورزی و خوراک دام در نظر بگیریم تا بازارهای هدف را از دست ندهیم و بتوانیم به هاب منطقه که هدف اصلی کشور است دست پیدا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید