وزیر جهاد کشاورزی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هیچ‌گونه کمبودی در تامین کالاهای اساسی و محصولات دامی وجود ندارد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد در جلسه قرارگاه امنیت غذایی ۲ مهر ۱۴۰۱ وزارت جهاد کشاورزی از تشکیل کارگروهی برای تعیین عوارض صادراتی محصولات سبزی و صیفی و محصولات جالیزی در راستای مدیریت آب مجازی خبر داد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال حمایت و تقویت کشت محصولات اساسی است و در همین راستا، بسته‌های حمایتی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اجرای الگوی کشت گفت: هدف‌گذاری الگوی کشت خودکفایی در تامین محصولات اساسی، مدیریت عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی، صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی، کاهش ضایعات، تولید محصولات کشاورزی با اتکا به آب سبز و … است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات حوزه تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هیچ‌گونه کمبودی در تامین گوشت مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز و سایر محصولات دامی نداریم و بازار محصولات مذکور به پایداری و ثبات رسیده است.

ساداتی‌نژاد در خصوص آخرین وضعیت صادرات دام زنده گفت: تمام اختیارات مربوط به صادرات دام زنده به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های سراسر کشور واگذار شده و صادرات دام با جدیت درحال پیگیری و اجرا است.

وی در ادامه افزود: علاوه بر صادرات دام زنده، خرید تضمینی دام مازاد روستاییان و عشایر و تحویل امانی نهاده‌های دامی به روستاییان در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: با توجه به اهمیت توزیع بهینه و مویرگی کالاهای اساسی، توزیع اینترنتی کالاهای اساسی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و در همین راستا، آماده همکاری با تمام پلتفرم‌های توزیع هوشمند و اینترنتی مواد غذایی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید