وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در پایداری غذا در چالش جهانی روسیه و اوکراین و مردمی‌سازی یارانه‌ها نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده است.

سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک‌روزه به استان قم و دیدار با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه استان، بر ضرورت توسعه حوزه رفاهی کارکنان استانی این وزارتخانه تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه مأموریت مهمی به‌عنوان امنیت غذایی کشور بر عهده ما است، افزود: تا امروز کارکنان وزارت جهاد کشاورزی پای سفره و معیشت مردم کشورمان ایستاده‌اند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به واگذاری بازار به وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم، یادآور شد: واگذاری بازار به وزارت جهاد کشاورزی سبب افزایش تولید شده است.

وی با اشاره به این که تمامی شاخص‌های تولیدی در وزارت جهاد کشاورزی افزایش‌ یافته است، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود اینکه بازار در وزارت جهاد کشاورزی دارای چارت سازمانی و نیرو نبود، اما این وزارتخانه، بازار را نسبت به گذشته بهتر مدیریت کرده است.

ساداتی‌نژاد با اشاره به کاهش ۸۰ هزارنفری نیروهای وزارت جهاد کشاورزی، یادآور شد: در سال ۸۲، ۱۴۰ هزار نیرو در وزارت جهاد کشاورزی وجود داشته که در حال حاضر به ۶۳ هزار نفر رسیده‌ است.

به گفته وی تا پایان دولت نیروهای این وزارتخانه به ۵۰ هزار نفر خواهد رسید که باید برای آن تمهیداتی اندیشیده شود.

مقام عالی وزارت با اشاره به این که براساس قانون پس از نیم‌قرن الگوی کشت ابلاغ‌ شده است، تصریح کرد: باید الگوی کشت در کشور اجرایی شود و راهی جز این مهم وجود ندارد.

وی بر اهمیت اجرای الگوی کشت تاکید کرد و خواستار ایجاد مشوق‌های مختلف از جمله برق‌بها و آب‌بها برای کشاورزان شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در الگوی کشت با توجه به اقلیم و به اکولوژِی هر استان کشت محصولات مشخص ‌شده است؛ بنابراین باید کشت کالاهای اساسی و کم آب‌بر باارزش افزوده بالاتر تولید شود.

وی تصریح کرد: باید به سمتی برویم تا شرایط کشاورز را از نظر معیشتی بهبود ببخشیم.

ساداتی‌نژاد بر اهمیت صدور اسناد اراضی اشاره کرد و گفت: استان قم در این حوزه جایگاه خوبی ندارد؛ در حوزه تغییر کاربری و جلوگیری از آن راهی جز استفاده از فناوری وجود ندارد.

وی با اشاره به آغاز به کار رصدخانه کشاورزی برای این منظور، اظهار امیدواری کرد؛ بتوانیم با فناوری‌های جدید همچون دانش‌های پهپادی و ماهواره‌ای از تغییر کاربری جلوگیری کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه کشاورز ما برای اراضی خود باید دارای سند باشد، یادآور شد: پس از صدور اسناد اراضی قادر به یکپارچه‌سازی اراضی با در نظر گرفتن مشوق‌های مختلف برای کشاورزان خواهیم بود.

مقام عالی وزارت با اشاره به ۴ مأموریت رئیس‌جمهور به وزارت جهاد کشاورزی، یادآور شد: تأمین غذای باکیفیت، سالم، ارزان با منشأ ایرانی موردنظر رئیس‌جمهور بوده تا پایداری غذا برای مردم ایران حفظ سود.

به گفته وی، کشاورز و دامدار، عامل تولید قدرت است.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه فراوانی محصولات برای ما بسیار اهمیت دارد، افزود: پس از جنگ روسیه و اوکراین بسیاری از کشورهای جهان دچار سهمیه‌بندی و کمبود شدند؛ در این راستا با برنامه‌ریزی انجام‌ شده کسری در حوزه غذا در کشور وجود نداشت.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در پایداری غذا در چالش جهانی روسیه و اوکراین و مردمی‌سازی یارانه‌ها نقش خود را به ‌خوبی ایفا کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: فراوانی و پایداری محصولات وظیفه ما بوده که به‌درستی انجام‌ شده، در مورد قیمت نیز قیمت نهاده‌های دامی و غله در دنیا بالا رفته و روسیه روزانه عوارض گندم را تا ۱۵۰ دلار وضع می‌کرد.

وی در پایان گفت: وزارت جهاد کشاورزی در تأمین، فراوانی و تولید غذا نقش را به ‌غایت درست و دقیق انجام داده که نشانگر زحمات کارکنان این وزارتخانه است.

دیدگاهتان را بنویسید