وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم تقویت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: با تمام توان از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی حمایت می‌کنیم.

سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جلسه قرارگاه تامین مالی و سرمایه‌گذاری ۲۴ مهر وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی از جمله بخش‌های درون‌زا و مستقل اقتصادی کشور است که در سال‌های گذشته نسبت به سایر بخش‌ها کمترین تأثیرپذیری را از تکانه‌ها و تحریم‌های اقتصادی خارجی داشته است.

وی افزود: این بخش طی ده سال اخیر بسیار بهتر از سایر بخش‌های اقتصادی کشور عمل کرده  و در دوره سال‌های ۹۸ – ۱۳۹۰ توانسته است رشد کلی اقتصاد را افزایش دهد و به نوعی جبران کننده رون نزولی رشد بخش‌های دیگر باشد.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: بخش کشاورزی در سال ۱۳۹۸ (همزمان با اوج تحریم‌های بین‌المللی) با ثبت نرخ رشد ۳ درصدی نشان داده است که ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به محور اصلی اقتصاد ایران با اتکا به معیارهای اقتصاد مقاومتی و جایگزین شدن نفت را دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که به دلیل ظرفیت‌های بی‌نظیر بخش کشاورزی، سرمایه‌گذاری در این بخش باید تقویت شود، گفت: به دنبال افزایش سهم سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش کشاورزی به نسبت سرمایه‌گذاری انجام شده در کل اقتصاد، افزایش سهم تسهیلات اعطایی بانک‌ها به بخش کشاورزی به نسبت کل تسهیلات اعطای نظام بانکی و افزایش سهم بودجه بخش کشاورزی متناسب با میزان ارزش افزوده بخش کشاورزی در اقتصاد کشور هستیم.

وی افزود: استفاده از ظرفیت بازار سرمایه، روش‌های تامین مالی جمعی، اوراق مشارکت، صندوق‌های خرد سرمایه‌گذاری و… نیز در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی با تمام توان حمایت می‌کنیم و معتقدیم سرمایه‌گذاری در این بخش، با بازگشت اصل و سود سرمایه‌گذاران همراه است.

دیدگاهتان را بنویسید