وزیر جهاد کشاورزی بر فعال‌سازی زنجیره ارزش و صنایع تبدیلی در راستای اجرای الگوی کشت تاکید کرد.

سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در دومین جلسه نظارت ستادی استانی به منظور هماهنگی اقدام اجرایی الگوی کشت محصولات زراعی استان فارس که با حضور عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، معاونین وزیر جهاد کشاورزی، ایمانی استاندار استان فارس، دهقانپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان فارس و تشکل‌ها و اتحادیه‌های این استان برگزار شد، اظهار کرد: استان فارس از منظر مقام معظم رهبری قله است و ما انتظار داریم این قله و قطب کشاورزی از لحاظ اجرای الگوی کشت هم در رتبه اول باشد.

وی با بیان این که استان فارس از قطب‌های کشاورزی کشور است، ادامه داد: جایگاه استان فارس در کشاورزی کشور قابل انکار نیست و این استان ستون و لنگر در امنیت غذایی کشور است و باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: این جلسه به منظور هم‌افزایی برای اجرای الگوی کشت برگزار شده و به نوعی مانور اجرایی محسوب می‌شود تا بتوانیم توانایی‌های استان‌ها را بسنجیم و به اجرای الگوی کشت اعتقاد ایجاد شود.

وی افزود: اجرای الگوی کشت الزاماتی دارد که در قانون بودجه ۱۴۰۲ به آن پرداخته خواهد شد و مجلس در این موضوع با ما همکاری خواهند کرد و از طرح حمایت می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این که اجرای طرح الگوی کشت یک اقدام ملی و فرادستگاهی است، گفت: استاندار استان فارس فرمانده اجرای الگوی کشت در این استان بوده و دبیر کارگروه استانی هم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خواهد بود.

وی ادامه داد: باید زنجیره ارزش و صنایع تبدیلی را در استان ‌ا فعال کنیم تا اجرای الگوی کشت به سرانجام برسد.

ساداتی‌نژاد در رابطه با واگذاری اختیارات وزیر به استاندار فارس عنوان کرد: تمام اختیارات وزیر در استان فارس به استاندار و رئیس سازمان جهاد در این استان واگذار خواهد شد تا برای تصمیم‌گیری در این زمینه نیازی به استعلام از ستاد نداشته باشید.

وی افزود: فرمانده استان در زمینه کشاورزی رئیس سازمان است و تمام زیرمجموعه‌ها و سازمان‌های مربوط به بخش کشاورزی در استان باید زیر نظر رئیس سازمان اقدام کنند.

مقام عالی وزارت با بیان این که اعتقاد ما این است که استان فارس باید در الگوی کشت اول باشد، خاطرنشان کرد: ما همه با هم پای اجرای الگوی کشت ایستاده‌ایم و تمام توان خود را در این راه به کار خواهیم بست.

وی افزود: در اجرای الگوی کشت بدون تشکل‌ها و اتحادیه‌ها موفق نخواهیم بود و به کمک تمام بخش خصوصی نیاز داریم تا از آب و خاک کشور صیانت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید