وزیر جهاد کشاورزی از عملکرد و خدمات ارزنده سازمان دامپزشکی در کنترل سلامت و بهداشت و همچنین تامین واکسن در سال ۱۴۰۱ قدردانی کرد و خواستار نوآوری بیشتر در فعالیت‌های سازمان در سال جدید شد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی در دیدار نوروزی مشترک با روسا و مدیران سازمان دامپزشکی کشور، امور عشایری و منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید و حلول ماه رمضان گفت: خوشبختانه امنیت غذایی کشور پس از بروز جنگ اوکراین و پیامدهای منفی آن در بازار جهانی غذا، بر هم نخورد و با همت مسوولان و همکاران وزارت جهادکشاورزی و همچنین مساعدت کشاورزان و دامداران کشور، انواع محصولات غذایی به وفور در بازار موجود و هیچ خللی در تامین آن رخ نداده است.
وی با بیان این که تورم قیمت‌ها نیز موضوع وابسته به شاخص‌های اقتصاد کلان در کشور بوده و مسوول آن وزارت جهادکشاورزی نبوده و نیست، اظهار داشت: وزارت جهادکشاورزی متولی تولید و تامین مواد غذایی است و خط قرمز آن تامین مایحتاج مردم از طریق تمام فروشگاه‌های محل عرضه است.

وی از سازمان دامپزشکی کشور نیز خواست تا جهت صنعتی‌سازی دام سبک به سازمان امور عشایر مساعدت کند تا این طرح نوآورانه به بهترین شیوه در کشور پیاده‌سازی شود.

وزیر جهاد کشاورزی از خدمات سازمان دامپزشکی در کنترل سلامت و بهداشت قدردانی کرد و گفت: در سال گذشته سازمان دامپزشکی کشور در زمینه کنترل سلامت و بهداشت و همچنین تامین واکسن عالی عمل کرد به طوری که دغدغه‌ای در حیطه اختیارات و عملکرد سازمان دامپزشکی وجود نداشت و وظایفش را به بهترین شکل انجام داد.

ساداتی‌نژاد خواستار ایجاد نوآوری در سازمان دامپزشکی و تجدیدنظر در تنظیم پروتکل‌های واردات گوشت قرمز در سال جدید شد و افزود: در این راستا شرایط واردات گوشت قرمز ارزان بدون مخدوش شدن اهمیت سلامت و بهداشت، از مبادی ارزان‌قیمت در حدود هر کیلو ۱۵۰ هزار تومان و حتی ۱۳۰ هزار تومان برای همه اقشار کم درآمد جامعه فراهم شود.

تشدید نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی در نوروز و ماه مبارک رمضان

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این نشست ضمن تبریک سال نو و حلول ماه رمضان به حاضرین در این دیدار نوروزی، گفت: در زمینه توفیقات جهادکشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور قطعا پیگیری مسوولانه جنابعالی به عنوان وزیر جهادگر در همه زمینه‌ها از جمله مسایل تنظیم بازار و … در روزهای تعطیل بسیار حائز اهمیت بوده است.

سیدمحمد آقامیری افزود: وزارت جهادکشاورزی بدون سپر و شمشیر به میدان تنظیم بازار فرستاده شد، اما سربلند از این میدان بیرون آمد و نتایج آن برای مردم نیز در عید نوروز و چند روز اخیر که از ماه رمضان گذشته محسوس است. به طوری که امروز مردم تفاوت شیوه عرضه گوشت مرغ با کارت ملی – در عید نوروز ۲ سال پیش – را با تجربه دو نوروز ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مشاهده می‌کنند.

وی با تاکید بر این که هنگام ملاقات با مسوولان کشورهای مختلف به داشتن سازمان دامپزشکی موفق در حوزه سلامت افتخار می‌کند، افزود: همه این‌ها در حالی است که سازمان دامپزشکی با حداقل امکانات، در حال ارائه حداکثر خدمات است و به غیر از مساله بهداشت و سلامت، در زمینه تنظیم بازار نیز فراتر از حیطه وظایف خود در قالب طرح تشدید نظارت بهداشتی در نوروز و ماه مبارک رمضان توانسته است در زمینه تنظیم بازار نیز کمک حال وزارت جهادکشاورزی باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به گزارش اخیر دیوان محاسبات کشور برای سال ۱۴۰۰ که در آن آمده است “سازمان دامپزشکی کشور به ازای هر یک ریال بودجه دریافتی نزدیک به ۷ برابر بازدهی عاید اقتصاد کشور می‌کند” افزود: اگرچه متاسفانه همکاران این سازمان نسبت به سایر جامعه تخصصی کشور حقوق بسیار ناچیزی می‌گیرند، اما با وجود کارساز نبودن تلاش‌های انجام شده در اصلاح این روند، مسوولانه و مشفقانه کم‌کاری نمی‌کنند و اراده خدمت به مردم را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید