وزیر جهاد کشاورزی، تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ را یکی از مطالبات کشاورزان شهرستان پلدختر اعلام کرد و گفت: کمک می‌کنیم تا پایان سال دو ایستگاه پمپاژ سرنجه زیویار و رنگین بان تکمیل شود.

سیدجواد ساداتی‌نژاد شامگاه جمعه در نشست با اتحادیه کشاورزان، باغداران، دامداران و آبزی‌‌پروران که در سالن ارشاد شهرستان پلدختر برگزار شد، با اشاره به این که استان لرستان قطب تپنده در حوزه کشاورزی و دامپروری است، عنوان کرد: زیباترین و پرقدرت‌ترین کلکسیون دیم مربوط به لرستان است.

وی با بیان این که نعمت خدادادی دیم و بارش استان قدرت کمی نیست، و باید روی کشت دیم کار کنیم، افزود: به دلیل نبود بذر مناسب و همچنین آموزش مناسب آن طور که باید و شاید از ظرفیت دیم استفاده نکرده‌ایم.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت کشت دیم، جهش تولید در دیمزارها را شروع کردیم، در لرستان نیز ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان در قالب جهش تولید در دیمزارها کشت شده است.

وی در خصوص ظرفیت شیلات در لرستان نیز بیان کرد: با توجه به کیفیت محصولات شیلات در استان شرایط صادرات وجود دارد و ما هم حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به این که شاه‌بیت مشکلات مردم شهرستان آب است، گفت: سیل خسارت‌های سنگینی را به مردم به ویژه کشاورزان و باغداران وارد کرد، و ما مشکلات را بررسی و پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: یکی از مطالبات کشاورزان شهرستان تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ است، کمک می‌کنیم تا پایان سال دو ایستگاه پمپاژ سرنجه زیویار و رنگین بان تکمیل شود.

مقام عالی وزارت خاطرنشان کرد: با توجه به نقشی که توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار در اشتغال و تولید دارد، باید این اراضی به کشاورزان واگذار شود.

وی افزود: در سفری که امروز به شهرستان داشتیم ۸۰ میلیارد تومان برای توسعه باغات در اراضی شیبدار اختصاص دادیم.

به گفته ساداتی‌نژاد، همچنین ده مجموعه شیلات برای استان دیده شده است و در این زمینه آمادگی لازم را برای کمک به سرمایه‌گذاران داریم.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص نگرانی مردم از رفع تداخلات اراضی نیز توضیح داد: تا پایان سال  ۱۴۰۲ پرونده‌ رفع تداخلات اراضی در کشور بسته و تا پایان دولت سیزدهم برای همه اراضی کشاورزان سند تک برگ صادر می‌شود.

مقام عالی وزارت در ادامه با بیان اینکه مدرن‌ترین ابزار حمایت از کشاورزی در دنیا کشاورزی قراردادی است، خاطرنشان کرد: ما باید با قدرت و قوت کشاورزی قراردادی را پیاده کنیم تا به اشتغال و تولید برسیم.

وی در خصوص احداث سدچول‌هول و بن لار نیز گفت: احداث سد در اختیار وزارت نیرو است، اما ما هم در این زمینه با وزیر نیرو صحبت می‌کنیم.

به گفته وی، اعتبار برای ۲ هزار هکتار آبیاری تحت فشار نیز دیده شده است.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تسهیلات مورد نیاز برای تامین ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی نیز بیان کرد: از هفته گذشته پرداخت تسهیلات شروع و برش و سهمیه شهرستان نیز مشخص شده است.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه لرستان در خصوص سردخانه و صنایع تبدیلی استان ضعیف است، اظهار کرد: برای احداث سردخانه و صنایع تبدیلی باید با سرمایه‌گذاران مذاکره کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید