وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از وظایف ما در وزارت جهاد کشاورزی حمایت از فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری است و باید تلاش کنیم با حمایت از این بخش تولیدات روستایی وعشایری پایدار بماند.

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در مراسم گرامیداشت روز جهانی زن روستایی که با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سید حسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، عباس پاپی‌زاده رئیس سازمان امور عشایر کشور، سید مجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تات، نعمت‌الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و نمایندگان جامعه زنان روستایی و عشایری کشور برگزار شد، ضمن تبریک روز جهانی زنان روستایی اظهار کرد: زنان روستایی و عشایری کشور امروز در حوزه امنیت غذایی نقش محوری دارند و پیشگامان امنیت و اقتدار غذایی کشور هستند.

وی افزود: زنان روستایی و عشایری سهم قابل توجهی را در پایداری امنیت غذایی در کشور دارند و زنده بودن، تلاش و فعالیت روستاها به فعالیت زنان وابسته است.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه اگر زن از روستا مهاجرت کند یک خانواده از روستا مهاجرت کرده است، ادامه داد: مادامی که زنان در روستاها هستند حیات در روستاها ادامه دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: زن روستایی و عشایری در کنار تلاش‌های خود برای خانواده و ایفای نقش مادری و همسری، نقش اصلی را در حوزه کارآفرینی روستایی و عشایری دارند.

مقام عالی وزارت با اشاره به اینکه حجم زیادی از اشتغال و تولید در حوزه های روستایی مدیون زنان روستایی و عشایری است، گفت: آنچه زن روستایی و عشایری تولید می کند در موزه های بین المللی به نمایش در می آید و تولید زن روستایی در اقتصاد خانوار نقش به سزایی دارد.

وی ادامه داد: یکی از وظایف ما در وزارت جهاد کشاورزی حمایت از فعالیت های زنان روستایی و عشایری است و باید تلاش کنیم با حمایت از این بخش تولیدات روستایی وعشایری پایدار بماند.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه تمهیدات لازم برای حمایت صندوق خرد روستایی و عشایری از اشتغال بانوان روستایی و عشایری انجام شده است، عنوان کرد: تاکنون بیش از ۴۶۰۰ صندوق تشکیل شده است و وزارت جهاد کشاورزی برای راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری زنان در استان‌ها و شهرستان‌ها تلاش می‌کند.

وی در رابطه با نوآوری‌های حوزه اشتغال در روستاها و عشایر افزود: پرورش مرغ بومی در روستاها، نوغانداری و صنایع روستایی توسط بانوان در روستاها احیا شده است، لذا حمایت از اشتغال زنان روستایی و عشایری یک فریضه واجب برای وزارت جهاد کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: حمایت از زنان روستایی باعث آبادانی روستاها و مهاجرت معکوس خواهد شد.

ساداتی‌نژاد ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در ادامه سال فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری را رشد و ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی با عاملیت بانک کشاورزی به ارتقا منابع صندوق های خرد روستایی و عشایری و صندوق‌های زنان کمک خواهد کرد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های همه‌جانبه مابین وزارت جهاد کشاورزی و معاونت امور بانوان ریاست جمهوری، توسط وزیر جهاد کشاورزی و معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به امضا رسید و از ۱۳ بانوی روستایی و عشایری پیشرو تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید