وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال برای اولین بار ۳.۲ میلیون تن کود فسفاته و پتاسه بین کشاورزان توزیع شده که باعث رشد در تولید شده است.

سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی که امروز به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، در حاشیه برداشت گندم از مزارع شهرستان راسک و بخش پیشین استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز برداشت اولین خوشه‌های گندم کشور در استان سیستان و بلوچستان، در شهرستان راسک و بخش پیشین شروع شد.

وی افزود: امسال در ۱۵ استان کشور شرایط بارندگی بهتری نسبت به سال گذشته داریم و امیدواریم برداشت بهتری داشته باشیم.

ساداتی‌‌نژاد خاطرنشان کرد: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم حرکت به سمت خودکفایی و تولید بوده و تلاش کرده تا با طرح‌هایی همچون کشاورزی قراردادی و اجرای الگوی کشت از کشاورز حمایت کند.

وی ادامه داد: هیچ سالی بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کود برای بخش زراعی توزیع نشده بود، امسال برای اولین بار ۳.۲ میلیون تن کود فسفاته و پتاسه بین کشاورزان توزیع شده که باعث رشد در تولید شده است.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: امسال در زمینه بذور اصلاح شده و بیمه کشاورزی شرایط مطلو‌ب‌تری داشته‌ایم و امسال به یک میلیون و ۴۵۰ هزار هکتار کشاورزی قراردادی در گندمزارهای کشور رسیده‌ایم که سال آینده میزان آن توسعه خواهد یافت.

وی افزود: امسال سطح گندمزارهای کشور در هر دو بخش دیم و آبی ۶ میلیون هکتار بوده که امیدواریم در بحث خودکفایی گندم به خصوص گندم خبازی به پایداری برسیم.

ساداتی‌نژاد در رابطه با حمایت از گندمکاران گفت: امسال میزان تولید گندم در استان سیستان و بلوچستان به ۱۰۰ هزار تن خواهد رسید و ۶ هزار هکتار از اراضی این استان با حمایت‌های دولت در زمینه محصولات اساسی، الگوی کشت و کشاورزی قراردادی به زیر کشت گندم رفته است.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی یکی از تضامین کشاورزی قراردادی و الگوی کشت است، تصریح کرد: سال آینده کشاورزانی که در قالب کشاورزی قراردادی اقدام به کشت کنند، کود، نهاده و بیمه دریافت خواهند کرد.

مقام عالی وزارت تاکید کرد: در سال زراعی جدید تلاش می‌کنیم تمام کشاورزان به خصوص کشاورزان گندم‌کار را مورد حمایت قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید