وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز در دو روستا برای نخستین بار در کشور (مشک‌آباد و محمدآباد در استان قزوین) جشن سنددار شدن اراضی کشاورزی برگزار و تمام اراضی کشاورزی این روستاها صاحب سند شد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی که به منظور بازدید از پروژه‌های بخش کشاورزی، صبح امروز به استان قزوین سفر کرده است، در حاشیه آیین صدور واگذاری اسناد مالکیت اراضی کشاورزی استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دشت قزوین نماد شروع مدرن‌سازی کشاورزی در ایران است، از منظر وزارت جهاد کشاورزی به عنوان نمونه و پیشرو در بخش کشاورزی است و عمده فعالیت‌های هوشمندسازی کشور در این استان شروع می‌شود.

وی ادامه داد: دشت قزوین از نظر احیا و نوسازی مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور بوده است و اهتمام ویژه‌ای در بند ت تبصره ۸ قانون سال ۱۴۰۱ به دشت قزوین خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت سفر امروز خود به قزوین گفت: یکی از مسایل محوری در وزارت جهاد کشاورزی صدور اسناد اراضی است، از سال ۹۴ که قانون حدنگاری در مجلس تصویب شده مقرر بود تا سال ۹۹ کل اراضی کشور صاحب سند شوند که اراضی کشاورزی را هم شامل می‌شود.

وی افزود: سند در بخش کشاورزی بسیار مهم است، در تضامین و وثیقه‌ها به کشاورز کمک می‌کند و هویت کشاورز محسوب می‌شود، مانع تغییر کاربری اراضی خواهد شد اما متاسفانه تا شروع دولت سیزدهم تنها ۴ درصد از اراضی کشاورزی صاحب سند بودند و ما با تشکیل قرارگاه صدور اسناد اراضی در وزارت جهاد کشاورزی به صورت هفتگی، توانستیم در ۱۲ ماه ۱۵ درصد از اراضی کشاورزی را سنددار کنیم.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه رفع تداخلات در شرایط مطلوبی قرار دارد، تصریح کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲ رفع تداخلات اراضی کشاورزی باید به اتمام برسد و تا پایان دولت تمام اراضی کشاورزی صاحب سند خواهند شد.

وی در رابطه با جشن سنددار شدن اراضی کشاورزی گفت: برای سرعت‌بخشی به صدور سند، طرح جشن سنددار شدن اراضی را در روستا، شهر و شهرستان شروع کرده‌ایم تا یک ارزیابی و رقابت در استان‌ها داشته باشیم، استان قزوین رتبه اول را در کشور دارد و فعال‌ترین و پیشروترین استان در صدور اسناد اراضی است.

مقام عالی وزارت خاطرنشان کرد: امروز در دو روستا برای اولین بار در کشور (مشک‌آباد و محمدآباد در استان قزوین) جشن سنددار شدن اراضی کشاورزی برگزار و تمام اراضی کشاورزی این روستاها صاحب سند شد، ما این روند را روستا به روستا و شهر به شهر پیش خواهیم برد تا در پایان دولت، جشن اتمام سنددار شدن اراضی کشور را با حضور سران قوا برگزار کنیم.

وی ادامه داد: سنددار شدن اراضی کمک خواهد کرد تا اراضی کشاورزی که میراث بین‌نسلی بخش کشاورزی هستند برای نسل آینده برای تامین غذا باقی بماند، در این راستا از تمام کشاورزان برای اقدام به سنددار کردن اراضی کشاورزی دعوت می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید