وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ۱۱.۷ درصد سهم کشاورزی از تولید ناخالص داخلی بوده اما بالاترین سهم سرمایه‌گذاری در این بخش ۴ درصد است؛ بدین معنی که حدود ۸ درصد کسری سرمایه‌گذاری در سال‌های قبل وجود داشته که باید جبران شود.

سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان زنجان و در مراسم کلنگ‌زنی “مجتمع گلخانه‌ای دکتر فلاح”، گفت: به شدت به دنبال آنیم تا سرمایه از بخش غیرکشاورزی به بخش کشاورزی ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: این مهم به دلیل آن است که سال‌های گذشته در سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی به اندازه سهم تولید ناخالص داخلی نبوده است.

ساداتی‌نژاد افزود: ۱۱.۷ درصد سهم کشاورزی از تولید ناخالص داخلی بوده اما بالاترین سهم سرمایه‌گذاری در این بخش ۴ درصد است؛ بدین معنی که حدود ۸ درصد کسری سرمایه‌گذاری در سال‌های قبل وجود داشته که باید جبران شود.

وی تنها راه جبران سرمایه‌گذاری این بخش را ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران سایر بخش عنوان کرد و گفت: این مهم مانند این پروژه بسیار دارای اهمیت است.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: هم‌افزایی خوبی در منطقه در حوزه کشاورزی وجود دارد و ما در این مهم حمایت می‌کنیم تا با قدرت و قوت پیش رود.

ساداتی‌نژاد در پایان گفت: با حضور سرمایه‌گذاران در این بخش، کشاورزان می‌توانند در حوزه معیشت شرایط مطلوب‌تری را داشته باشند و اشتغال بخش نیز افزایش یابد.

گفتنی است؛ این پروژه در ۳۷ هکتار کلنگ‌زنی شده که ۲۹ هکتار آن سطح مفید گلخانه است و پیش‌بینی تولید سالانه این مجموعه ۹ هزار تن انواع سبزی و صیفی با اشتغال‌زایی مستقیم ۳۵۰ نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید