وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای توسعه گلخانه‌ها در کشور از بند الف تبصره ۱۸ تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم.

سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک‌روزه به اردستان اصفهان در حاشیه بازدید از یکی از پروژه‌های کشاورزی این شهرستان، گفت: به دعوت نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی به بازدید در حوزه دامپروری، صنعت طیور، کارخانه‌های خوراک دام و گلخانه در این شهرستان پرداختیم و موانع و محدودیت‌های حوزه کشاورزی و دامداری در این شهرستان را مورد بررسی قرار دادیم.

به گفته وی، شهرستان اردستان از نظر وسعت شرایط خوبی دارد اما از نظر منابع آب دچار محدودیت است، لذا توسعه کشاورزی این شهرستان باید با نگاه به استفاده بهینه از منابع آب باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای ایجاد زیرساخت مجتمع‌های دامپروری در این شهرستان، یادآور شد: همچنین ۳۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات برای مجتمع‌های دامپروری در نظر گرفته شد.

ساداتی‌نژاد با بیان این که برای رفع مشکل آب در این شهرستان نیازمند توسعه گلخانه هستیم، افزود: ان‌شاءالله تسهیلات مناسب را از محل بند الف تبصره ۱۸ در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم و برای این که هزینه احداث گلخانه‌ها کاهش یابد با توجه به شرایط آب در این منطقه، بنا شده تا شرکت شهرک‌های کشاورزی برای ایجاد مجتمع گلخانه‌ای در این شهرستان برنامه‌ریزی کند تا ما بتوانیم حداکثر استفاده را از آب در این منطقه داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که شهرستان اردستان، قطب تولید مرغ و استان اصفهان قطب صنعت طیور در کشور به شمار می‌رود، گفت: سرمایه‌گذاری خوبی در این حوزه انجام‌ شده و مجموعه‌ای نیز در حوزه مرغ تخم‌گذار در حال احداث در منطقه است که با توجه به مشکلات موجود بنا شده است تا تسهیلات لازم را در اختیار آنان قرار دهیم.

به گفته مقام عالی وزارت، کمک به نوسازی و مدرن‌سازی این صنعت مورد تاکید کرد.

ساداتی‌نژاد با تاکید بر مرمت قنوات یادآور شد: بیش از ۴۰۰ قنات در شهرستان اردستان وجود دارد که یکی از موضوعات مورد تأکید نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مرمت این قنوات بوده که ۱۰ میلیارد تومان نیز برای قنوات اختصاص می‌دهیم تا با کمک و خودیاری مردم در زمینهٔ قنوات اتفاقات خوبی در این شهرستان بیفتد و این قنوات در اختیار مردم قرار گیرد.

‌وی تصریح کرد: یکی از کارخانه‌های شهرستان به دلیل عدم تسویه مالی تسهیلات به تملک بانک کشاورزی درآمده که می‌تواند در حدود ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی داشته باشد؛ امیدوارم بتوانیم با توجه به ظرفیت این کارخانه در زمینهٔ راه‌اندازی در حوزه کشاورزی آن اقدام کنیم و یا مشارکت بخش خصوصی بتواند اشتغال‌آفرینی کند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وجود کشتارگاه در این شهرستان، افزود: در زمینه کشتارگاهی نیز یک کشتارگاه در شهرستان وجود دارد که نیازمند نوسازی بوده و ۳ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت برای آن در نظر گرفته ‌شده است.

وی در پایان در خصوص ارسال لایحه آبخیزداری نیز گفت: این لایحه در کمیسیون دولت است و پس‌ از آن که به صحن بیاید و تصویب شود، اجرایی خواهد شد.

گفتنی است؛ وزیر جهاد کشاورزی در این سفر از مزرعه در حال احداث مرغ تخم‌گذار مهاباد، دام‌شهر در حال احداث مهاباد، شرکت کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفین فجر اصفهان (واحد پرواربندی گوساله)، هنرستان کشاورزی ۲۲ بهمن منطقه زواره و گلخانه‌های زینتی آقایان دهقان و سلاله بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید