وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی از ایجاد زنجیره‌ها در حوزه طیور حمایت می کند.
سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر هیات دولت به استان یزد در نشست تخصصی با فعالان بخش کشاورزی این استان، گفت: خصوصی ترین بخش اقتصادی کشور کشاورزی است، لذا عاقلانه است تا امورات را به کشاورزان واگذار کنیم.
وی گفت: در این امر به صورت شعاری به آن نپرداخته ایم و در مجلس شورای اسلامی نیز اصلاح قیمت خرید تضمینی در شورای تشکل ها را ورود داده ایم و به اتاق اصناف ایران و تشکل ها جایگاه داده ایم و آنها را در قیمت‌گذاری سهیم کرده‌ایم که خروجی قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی را برای گندم در بر داشت.
ساداتی‌نژاد یادآور شد: فعالان اقتصادی اهمیت محصول گندم و قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی آن را می‌دانند. گندم شاخص اقتصاد کشاورزی در کشور است.
وی ادامه داد: نگاه دولت سیزدهم به حوزه کشاورزی و قیمت گندم، اهمیت این بخش را نشان داده و به نوعی عقب‌ماندگی گذشته را در ابتدای دولت سیزدهم تنظیم کرده است.
مقام عالی وزارت یادآور شد: باید مجموع تنظیم بازار و مسایل مربوط به مرغ گوشتی را به اتحادیه ها واگذار می‌کنیم و اتحادیه کشوری و استانی موظف به تنظیم بازار هستند.
به گفته وی،  در حال گذر از خرید تضمینی به قیمت تضمینی هستیم که خواسته اتحادیه ها است.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به سرعت اتحادیه در تنظیم گری بازار نسبت به دولت، افزود: در نهایت این مهم به نفع اتحادیه، بازار و مصرف کننده است.
ساداتی‌نژاد با تاکید بر کشاورزی قراردادی، از کلیه تولید کنندگان صنایع تبدیلی و صنایع فرآوری درخواست کرد؛ در این حوزه ورود کنند.
وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: ما باید مشکل اسناد کشاورزی را برای یکبار و همیشه حل کنیم.
وی از کشاورزان خواست تا در اخذ اسناد کشاورزی کمک کنند و با این عمل به بخش کشاورزی هویت دهند.
ساداتی نژاد با تاکید بر اهمیت اجرای الگوی کشت، گفت: در زمینه موضوع آب در گام اول باید الگوی کشت اجرا شود.
وی تصریح کرد: برای ایجاد زنجیره ها در حوزه طیور وزارت جهاد کشاورزی آمادگی لازم را دارد.
ساداتی‌نژاد با تاکید بر رفع مشکلات صادراتی به کشورهای مختلف، افزود: می‌توانیم بازار بزرگی را در سایر کشورها داشته باشیم.
گفتنی است؛ در این نشست که تولیدکنندگان و نمونه‌های بخش کشاورزی استان حضور داشته و هر یک به بیان نقاط قوت وضعف های حوزه کاری خود پرداخته و آن را مورد بررسی قرار دادند.

دیدگاهتان را بنویسید