وزیر جهاد کشاورزی پرورش ماهی در قفس را از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: کشور ما ظرفیت تولید بیش از ۴ میلیون تن ماهی در قفس را دارد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی در پنجاهمین سفر استانی خود به هرمزگان و آیین بهره‌برداری آزمایشی از طرح پرورش ماهی در قفس قشم در جمع خبرنگاران گفت: پرورش ماهی در قفس یکی از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است و کشور ما ظرفیت تولید بیش از ۴ میلیون تن ماهی در قفس را دارد.

وی افزود: در دولت سیزدهم نگاه تحولی شیلات ۵۰۰ هزار تن تولید در این بخش است که نگاه تحولی بزرگ است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید قفس‌های پرورش ماهی در کشور گفت: عدم تولید قفس یکی از موانع بود اما امروز قفس‌های مورد استفاده در این طرح، صددرصد ایرانی است، این تکنولوژی که قبلا در کشور وجود نداشت، به دست جوانان عزیز ایرانی تولید شده است که می‌تواند در آب‌های آزاد که دارای موج‌های بزرگی است، مستقر شود.

وی افزود: این قفس‌ها کار آزمایشی خود را در مجموعه ۷۵ تنی آزمایش و تولید می‌کنند و امیدواریم این اتفاق بتواند در حوزه تولید ماهی در قفس در کشور تحول ایجاد کرده و فشار را از روی صید بردارد.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: تعاونی‌های صیادی نیز می‌توانند با استفاده از تولید قراردادی و حمایتی که در آینده از این طرح از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام می‌شود، در این طرح مشارکت کنند.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با امکان‌سنجی وزارت جهاد کشاورزی و استانداری هرمزگان، بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در منطقه استفاده کنیم تا تحولی بزرگ در پایداری امنیت غذایی در کشور اتفاق بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید