وزیر جهاد کشاورزی بر همکاری و همراهی وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیما در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور تاکید کرد.

صبح امروز جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، به ریاست سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، معاونین وزیر، نمایندگان شرکت‌های خصوصی و تشکل‌های مردم‌نهاد در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این جلسه، وزیر جهاد کشاورزی بر اهمیت نقش آموزش و پرورش در اجرای طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت تاکید کرد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش هر سال در روز درختکاری برنامه‌هایی را برای کاشت نهال دارد اما با توجه به شرایط دنیا در ترسیب کربن و لزوم کاشت یک هزار میلیارد درخت در جهان، سهم کشور ما یک میلیارد درخت است که در اجرای این طرح به همراهی آموزش و پرورش نیاز داریم.

وی تاکید کرد: ما در کشور توان تولید ۴۰۰ میلیون اصله نهال در سال را داریم و تا سال آینده میزان تولید نهال به ۲۵۰ میلیون اصله خواهد رسید.

ساداتی‌نژاد با بیان این که کاشت یک میلیارد درخت باید با استفاده از ظرفیت‌های مردمی انجام شود، گفت: یکی از بخش‌های مهم در این راستا که از ظرفیت‌های مردمی بالایی برخوردار است، آموزش و پرورش است و می‌توانیم از ظرفیت مدارس در اقصی نقاط کشور استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد تا در این زمینه جلساتی را با مدیران کل آموزش و پرورش و معلمان در سراسر کشور به صورت وبیناری داشته باشد تا برای اجرای این طرح تبیین لازم انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی بر اختصاص امتیازات و مشوق برای مشارکت مردمی در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش صدا و سیما در اجرای این طرح گفت: صدا و سیما باید برای اجرای این طرح برنامه مشخص داشته باشد و با جریان‌سازی در تسریع مشارکت مردمی با وزارت جهاد کشاورزی همراهی کند.

دیدگاهتان را بنویسید