وزیر جهاد کشاورزی گفت: تلاش وزارت جهاد کشاورزی این است که با صیانت از بسترهای تولید و شناسنامه دار کردن بسترهای تولید به سمت محصول کشاورزی، باغی و دامی سالم برای مردم برویم تا با خیالت راحت از محصولات استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه همایش روز جهانی غذا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لایحه آبخیزداری در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به اتمام رسیده است.

وی افزود: این لایحه اقدام مشترکی مابین سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، پژوهشکده آبخیزداری و حفاظت خاک در سازمان تحقیقات و نخبگان حوزه دانشگاهی بوده است و تلاش شد که نظرات جمع در آن دیده شود، این لایحه ر حال حاضر در کمیسیون زیربنایی دولت است و به زودی به صحن دولت خواهد آمد و در نهایت به مجلس ارسال می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که امسال در خصوص رفع گرد و غبار ۱۰۰ هزار هکتار را در برنامه داریم، گفت: این رقم در سال گذشته ۸۵ هزار هکتار بود اما تلاش شد با توجه به محدودیت‌های مالی این مسیر و هدف به درستی پیش برود و بتوانیم به تعهد خود عمل کنیم.

ساداتی‌نژاد در رابطه با غذای سالم خاطرنشان کرد: غذای سالم برای ما بسیار حائز اهمیت است و هرچه برای تولید محصول سالم هزینه شود از هزینه‌های درمان کاسته می‌شود، تلاش وزارت جهاد کشاورزی این است که با صیانت از بسترهای تولید و شناسنامه‌دار کردن بسترهای تولید به سمت محصول کشاورزی، باغی و دامی سالم برای مردم برویم تا با خیال راحت از محصولات استفاده کنند.

وی با اشاره به تولید مرغ آرین عنوان کرد: تولید مرغ آرین در دو بخش تحقیقاتی و حمایتی فعالیت انجام می‌شود که در بخش اول سازمان تحقیقات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدامات لازم جهت اصلاحات ژنتیکی را انجام می‌دهند و در بخش حمایتی هم در بازار قیمت مرغ آرین ۱۲ درصد بیشتر است و صادرات به مرغ آرین داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید