وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با فعالان کشاورزی استان هرمزگان گفت: وزارت جهادکشاورزی برای رفع دغدغه کشاورزان مصمم است، سفرهای استانی و بررسی میدانی طرح‌ها و مسایل بخش کشاورزی، گواه بر این مدعاست.

سیدجواد ساداتی‌نژاد در نخستین روز سفر به هرمزگان پس از افتتاح طرح‌های کشاورزی و شیلاتی قشم وارد بندرعباس شد و پای صحبت فعالان و کشاورزان این شهر نشست.

وی از عزم دولت برای رفع موانع پیش‌روی کشاورزان گفت و تاکید کرد: استان به استان مسایل و مشکلات را احصا می‌کنیم تا برای هر منطقه با توجه به امکانات و ظرفیت‌های همان جا راه‌حل ارایه شود.

وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: محصولات کشاورزی استان سفره‌آرای مردم در اقصی نقاط کشور است و این حکایت از توانمندی کشاورزی این منطقه در جنوب کشور دارد.

وی با برشمردن فعالیت‌های انجام شده در یک سال و نیم اخیر تصریح کرد: کشاورزی قراردادی از ابزاری است که می‌توان هم تولید را افزایش داد و هم معیشت کشاورز را اصلاح کرد و ارتقای بخشید؛ با اجرای این طرح کشاورزان از بازاریابی محصول خود اطمینان کامل خواهند داشت وارد طرفی موانع و کاستی‌های بازاررسانی هم برطرف می‌شود و کشاورز در شروع کشت با کمبود سرمایه و دغدغه خرید نهاده مواجه نخواهد شد.

ساداتی‌نژاد الگوی کشت را از دیگر طرح‌های راهبردی کشاورزی در دولت سیزدهم برشمرد و خاطرنشان کرد: کشاورزانی که در قالب این طرح کشت کنند مشمول دریافت تسهیلات اعتباری و خدماتی دولتی می‌شوند و‌ از زیان بیش‌بود و کم‌بود بازار محصول تا حد زیادی در امان می‌مانند البته این طرح فعلأ در کالاهای اساسی اجرا می‌شود و در ادامه به سایر محصولات کشاورزی تسری می‌یابد.

در این دیدار کشاورزان از نزدیک مسایل و مشکلات خود را با وزیر جهادکشاورزی در میان گذاشتند؛ خرید نهاده‌های دامی، موانع پرورش میگو و ماهی در قفس، خرید مرغ مازاد و سنددار کردن اراضی کشاورزی از آن جمله بود.

وزیر جهادکشاورزی تقویت سامانه بازارگاه و خرید مرغ مازاد توسط اتحادیه‌ها با اختصاص اعتبار لازم را ضروری دانست و بومی‌سازی ساخت: قفس را برای حل مشکل پرورش دهندگان آبزی در قفس امیدوار کننده ارزیابی کرد.

وی در پایان قول اتمام اسناد حدنگار همه اراضی کشاورزی را تا پایان دولت سیزدهم داد.

دیدگاهتان را بنویسید