وزیر جهاد کشاورزی بر نقش دامپزشکی در صادرات محصولات پروتئینی سالم کشور تاکید کرد و گفت: پایداری صادرات مستلزم سلامتی و ایمنی غذا است.

سید جواد ساداتی‌نژاد امروز شنبه در مراسم روز ملی دامپزشکی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، ضمن تبریک روز دامپزشکی و تقدیر از خدمات و تلاش دامپزشکان کشور و دست‌اندرکاران این حوزه اظهار داشت: ۱۵ کشور در همسایگی ما هستند و با توجه به بازار منطقه باید تلاش کنیم محصولی که با نام و نشان ایران صادر می‌شود به راحتی برای مصرف کنندگان سایر کشورها قابل استفاده باشد.

وی افزود: این کشورها ممکن است در حوزه دامی، بیماری‌هایی را انتقال بدهند و از این رو نفش دامپزشکی در زمینه جلوگیری از بیماری‌های دامی بسیار مهم است و وزارت جهاد کشاورزی خود را موظف به حمایت از آنان می‌داند.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: امروز مردم به دنبال فرآورده‌های گوشتی و غذایی خارجی نیستند، زیرا امنیت خاطر در زمینه عملکرد دامپزشکان و مصرف تولیدات داخلی کشور وجود دارد.

وی در همین حال گفت: موضوع سلامت یکی از پارامترهای امنیت غذایی است و ما مدیون تلاش دامپزشکان کشور هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که امسال، سال دانش‌بنیان نامگذاری شده است، تصریح کرد: در راستای افزایش نفوذ دانش و فناوری در بخش کشاورزی از شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی در حوزه دارو و واکسن حمایت می‌کنیم.

وی در همین حال به موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی توصیه کرد که مسیر را برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه تولید و ساخت واکسن و دارو باز کند.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: ما هیچ رقابتی با بخش خصوصی در حوزه تولید و صادرات دارو و واکسن نداریم و اجازه می‌دهیم بخش خصوصی در این زمینه فعالیت کند.

وی درباره برون سپاری خدمات گفت: در این زمینه بسیاری از وظایف تصدی‌گری به بخش خصوصی واگذار شده است.

وزیر جهاد کشاورزی به وضعیت معیشتی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی اشاره و خواستار رسیدگی به آن شد.

وی افزود: حقوق پرسنل وزارت جهاد کشاورزی که مسوولیت امنیت غذایی را برعهده دارند نسبت به سایر وزارتخانه‌ها پایین‌تر است و باید به آن رسیدگی شود و دولت هم در این زمینه نگاه مثبت دارد.

ساداتی‌نژاد ابراز امیدواری کرد دغدغه حقوقی و مطالبه کارکنان وزارت جهاد کشاورزی برطرف شود.

وی در مورد تعرفه‌های دامپزشکی نیز گفت: کارهای مربوط به تعرفه‌های دامپزشکی را انجام می‌دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد آزمایشگاه مرجع دامپزشکی گفت: پیگیر آزمایشگاه مرجع گلمکان هستیم و با اعتباری که به آن اختصاص داده‌ایم امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.