وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال در سطح ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار طرح استمرار پیاز در منطقه جنوب‌کرمان داشتیم و در حال حاضر برداشت محصول توسط کشاورزان برای تنظیم بازار و بازاررسانی انجام می‌شود.

سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی که صبح امروز به منظور شرکت در چهارمین جشنواره مرکبات و بازدید از پروژه‌های بخش کشاورزی به شهرستان جیرفت در جنوب کرمان سفر کرده است، در بازدید میدانی از مزارع پیاز و سیب‌زمینی شهرستان جیرفت گفت: منطقه جنوب کرمان برای تامین سبزی و صیفی بسیار مناسب است و با توجه به اجرای طرح استمرار، این منطقه در تامین محصول در فصل سرد برای کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: امسال در سطح ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار طرح استمرار پیاز در منطقه جنوب‌کرمان داشتیم و با وجود بارندگی، برداشت محصول توسط کشاورزان برای تنظیم بازار و بازاررسانی انجام می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز برداشت پیاز در هرمزگان خبر داد و گفت: در سال جاری هیچ مشکلی در تامین محصولات کشاورزی در حوزه‌های زراعی، باغی و شیلات در کشور وجود ندارد و از پایداری در تمام محصولات برخوردار هستیم.

وی با بیان این که از پایداری مناسبی در حوزه بازار نیز برخورداریم، بیان کرد: با وجود نزدیکی به عید، با برنامه‌ریزی صورت گرفته در تامین نیازها و کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد.

ساداتی‌نژاد در خصوص طرح استمرار سیب‌زمینی نیز گفت: در این خصوص نیز با برنامه‌ریزی انجام شده، کمبودی در تولید نداریم.

وی از افزایش تولید مرکبات خبر داد و افزود: در مرکبات امسال ۷ درصد افزایش تولید داشتیم. در محصولات مختلف کشاورزی نیز رشد تولید داشته‌ایم که نشان می‌دهد کشاورزان همچون گذشته، پای کار سفره و رفع نیاز و تامین امنیت غذایی مردم ایران ایستادند.

ساداتی‌نژاد از زحمات و تلاش‌های کشاورزان قدردانی کرد و گفت: این میزان رشد در تولید محصولات کشاورزی، تامین نیاز مردم و پایداری در محصولات کشاورزی را مدیون زحمات کشاورزان کشور هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید