وزیر جهاد کشاورزی گفت: همان طور که در تولید غلات و زراعت افزایش تولید داشتیم، در حوزه باغات هم این افزایش تولید رقم خورده و ۵ درصد تولید انار در کشور افزایش یافته است.

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از روستای عباس‌آباد شهرستان بادرود اصفهان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایران سومین تولید کننده انار در جهان است و یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن انار در کشور تولید می‌شود.

وی ادامه داد: همان طور که در تولید غلات و زراعت افزایش تولید داشتیم، در حوزه باغات هم این افزایش تولید رقم خورده و ۵ درصد تولید انار در کشور افزایش یافته است.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: مشکل آفت کرم گلوگاه انار یکی از مسایلی بود که باغداران بادرود به آن اشاره کردند، تیمی را به منظور کنترل، آموزش و اجرای راهکارهای از بین بردن این آفت به منطقه ارسال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اگر در منطقه صنایع تبدیلی داشته باشیم نقش واسطه‌ها کمرنگ‌تر می‌شود، گفت: ما از سرمایه‌گذاران در این زمینه حمایت می‌کنیم و اراضی و تسهیلات در اختیارشان قرار خواهیم داد.

مقام عالی وزارت در پایان تصریح کرد: کشاورزی قراردادی و الگوی کشت را با زراعت شروع کرده‌ایم و در باغات هم اجرایی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید