وزیر جهاد کشاورزی گفت: در هفته آینده قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده را بر اساس قانون اعلام خواهیم کرد.

سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه طرح آبیاری در مانه و سملقان استان خراسان شمالی در جمع خبرنگاران، گفت: پروژه آبیاری نوین در حوزه بهره‌وری آب بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه امسال رشد پنج برابری خرید گندم را در خراسان شمالی شاهد بوده‌ایم، تصریح کرد: انشالله در هفته آینده قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده را بر اساس قانون اعلام خواهیم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار امیدواری کرد؛ با کشاورزی قراردادی سال آینده بتوانیم در جهت تامین و خودکفایی مورد نیاز در حوزه نان شرایط مطلوبی را ایجاد کنیم.

مقام عالی وزارت درباره خرید تضمینی دام نیز گفت: از زمان حضور هیات دولت و درخواست دامداران و دستور رئیس جمهور خرید تضمینی دام شروع شده و بالاترین خرید دام که بالغ بر ۱۰ هزار راس بوده در استان خراسان شمالی خریداری شده است.

وی افزود: در هفته آینده کل مطالبات گندم و خرید دام را در این استان تسویه خواهیم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: استان خراسان شمالی قطب تولید و کشاورزی است و ۵۰ درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند و فعالیت کشاورزی و دامداری می‌کنند و بخش زیادی از پروتین مورد نیاز کشور در این استان تولید می‌شود؛ لذا یکی از نقاط محوری وزارت جهاد کشاورزی، برای فعالیت‌های کشاورزی و حمایت از آن استان خراسان شمالی است.

وی یادآور شد: ما حمایت‌های خود را در حوزه دامپروری و کشاورزی ادامه می‌دهیم؛ امیدواریم با تمهیدات در تامین نهاده و تسهیلات سرمایه در گردش، در اختیار گذاشتن امانی نهاده به عشایر و دامداران روستایی در استان خراسان شمالی بتوانیم شرایط بهتری را در تامین نهاده‌ها ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید